2021. február 15. és 2021. április 15. (23:59:59) között nyújtható be postai úton a Magyar Államkincstárhoz a támogatási kérelem.
A Magyar Államkincstár közzé tette a méhészeti járművek üzemeltetési költségeinek csekély összegű támogatásáról szóló közleményét.
Kik vehetik igénybe a támogatást?
A támogatás igénybevételére az a kérelmező jogosult:
- a tárgyévben (2020.) elvégzett monitoring vizsgálata alapján legalább nyolcvan méhcsalád volt a tulajdonában, és
- a vizsgálat adatait a kérelmező bejelentette a Tenyészet Információs Rendszerbe (TIR), valamint
- a méhészeti tevékenységek folytatásához méhészeti eszközhordozó járművet, illetve vándor méhesházat üzemeltetett a tárgyévben (2020.).
Mire igényelhető támogatás?
- a kérelmező üzemeltetésében lévő méhészeti eszközhordozó jármű, illetve vándor méhesház vonatkozásában 2020. évben igazoltan megfizetett kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási, illetve gépjárműadó költségre, illetve
- OBU fedélzeti rendszer vásárlására méhészeti eszközhordozó járművenként 5 évente. A támogatás összege az OBU fedélzeti rendszer nettó ára, de legfeljebb 40 ezer forint
A támogatási kérelem benyújtása
A kérelmező (vagy meghatalmazottja) támogatási kérelmet 2021.02.15. 09:00:00 és 2021.04.15. 23:59:59 között kizárólag elektronikus úton, ügyfélkapus azonosítást követően, a Kincstár által erre a célra rendszeresített űrlapkitöltő felületén (amely elérhető az Elektronikus kérelemkezelés → Válságkezelő Program Átmeneti Támogatások → Válságkezelő Program – Méhészeti járművekre igénybe vehető átmeneti támogatás menüponton) keresztül nyújthat be.
A támogatás összege a kérelmező rendelkezésére álló szabad átmeneti támogatási keret figyelembevételével kerül meghatározásra.
A támogatási kérelemhez csatolni kell:
Minden esetben:
- az Országos Magyar Méhészeti Egyesület tárgyévet követő évben, azaz a 2021. évben kiállított igazolását a kérelmező üzemeltetésében lévő méhészeti eszközhordozó jármű, illetve vándor méhesház vándorlás céljára történő üzemben tartásáról,
- a kérelmező üzemeltetésében lévő méhészeti eszközhordozó jármű, illetve vándor méhesház 2020. március 1. és 2020. október 31. között bármely időtartamban érvényes forgalmi engedélyét vagy ideiglenes forgalomban tartási engedélyét,
További, az egyes támogatható költségek vonatkozásában, az átmeneti támogatás iránti kérelemhez csatolandó dokumentumok:
- a 2020. évben befizetett kötelező gépjármű biztosítás díját tartalmazó szerződést, illetve a 2020. évi díj összegére vonatkozó biztosítói értesítés másolatát és annak befizetését igazoló szelvényt vagy a banki átutalást igazoló számlakivonat másolatát,
- a 2020. évben befizetendő gépjárműadót megállapító határozatot és a gépjárműadó befizetését igazoló szelvényt vagy a banki átutalást igazoló számlakivonat másolatát,
- OBU fedélzeti rendszer vásárlása esetén a 2020. évben kiállított számla másolatát és a befizetést igazoló szelvényt vagy banki átutalást igazoló számlakivonat másolatát.
Technikai információk a kérelem elektronikus úton történő benyújtásához
A támogatási kérelem kizárólag elektronikusan, a https://e-kerelem.mvh.allamkincstar.gov.hu/enter/ elektronikus kérelemkitöltő felületen keresztül, ügyfélkapus bejelentkezést követően nyújtható be! A kérelmet a természetes személy ügyfél saját ügyfélkapus hozzáféréssel, ill. meghatalmazott útján is benyújthatja. Nem természetes személy ügyfél (pl: gazdálkodó szervezet) kizárólag elsődleges képviselő vagy meghatalmazott útján nyújthat be kérelmet.
Amennyiben a kérelem benyújtása meghatalmazotton keresztül történik:
- a támogatást igénylőnek rendelkeznie kell az elektronikus úton történő intézéséhez szükséges jelszóval, melyet a lakóhely/székhely szerint illetékes megyei Kormányhivatal Agrár- és Vidékfejlesztést Támogató Főosztályán lehet igényelni, személyesen vagy postai úton a G1040-02 Kérelem/adatszolgáltatás elektronikus úton történő intézéséhez szükséges jelszó iránti kérelem nyomtatvány kitöltésével (a gyorsabb ügyintézés érdekében javasoljuk személyesen benyújtani);
- a jelszó birtokában a https://e-kerelem.mvh.allamkincstar.gov.hu/enter/ elektronikus kérelemkitöltő felületen rögzíthető a meghatalmazás, melyet az ügyfélkapus benyújtás után ki kell nyomtatni, a meghatalmazó és a meghatalmazott, valamint két tanú által alá kell írni, és ezt követően jóváhagyás céljából személyesen vagy postai úton a lakóhely/székhely szerint illetékes megyei Kormányhivatal Agrár- és Vidékfejlesztést Támogató Főosztályához kell eljuttatni (a gyorsabb ügyintézés érdekében javasoljuk személyesen benyújtani);
- a meghatalmazás jóváhagyását követően érhető el és tölthető ki a meghatalmazott által az elektronikus felületen a támogatási kérelem.
Amennyiben a kérelem benyújtása saját ügyfélkapuval történik:
- aki még nem rendelkezik saját ügyfélkapuval, első lépésben létre kell hozni a személyes ügyfélkapus azonosítót. Ezt bármely természetes személy megteheti. A személyes ügyfélkapus azonosító létrehozása egy regisztrációs eljárás, amelyet az ügyfél kezdeményezhet személyesen bármelyik regisztrációs szervnél (okmányirodában, kormányablakban, a NAV központi ügyfélszolgálatain, külképviseleteken) vagy elektronikusan, 2016. január 1-jét követően kiállított érvényes személyazonosító igazolvány birtokában az ugyfelkapu.gov.hu/regisztracio/regEszemelyi felületen;
- ügyfélkapu birtokában a https://e-kerelem.mvh.allamkincstar.gov.hu/enter/ elektronikus kérelemkitöltő felületre történő első bejelentkezés alkalmával a rendszer kérni fogja az ún. “MVH regisztrációs számot”;
- sikeres bejelentkezést követően tölthető ki és nyújtható be a támogatási kérelem.
Fontos tudni, hogy az intézkedés keretében a jogszabály kötelező elektronikus kapcsolattartást ír elő, melynek értelmében a támogatási kérelemmel kapcsolatos iratok (hiánypótlás, határozat) nem postai úton, hanem ügyfélkapun keresztül kerülnek kiküldésre! Az iratokat a Magyar Államkincstár az utolsó iratot benyújtó személynek kézbesíti (saját ügyfélkapus benyújtás esetén az ügyfél részére, meghatalmazott útján történő benyújtás esetén a meghatalmazottnak). Az ügyfélkapun kiküldött iratok a https://tarhely.gov.hu értesítési tárhelyen érhetők el; új irat érkezéséről a rendszer e-mailben küld értesítést.
A támogatási kérelmek 2021. február 15. 00:00 óra és 2020. április 15. 23:59 óra között nyújthatók be. A benyújtásra vonatkozó határidő jogvesztő, továbbá egy kérelmező csak egy támogatási kérelmet nyújthat be.