2021. február 1. és 2021. március 1. (23:59:59) között nyújthatók be a méhállomány egészségügyi kondíciójának megőrzéséhez igénybe vehető átmeneti támogatási kérelmek.
A kérelmező a 2020. november 15. napján a TIR nyilvántartásban szereplő méhállomány alapján, méhcsaládonként 1.000 Ft támogatásra jogosult azzal, hogy a kérelmező által – kapcsolt vállalkozása(i)t is figyelembe véve – igénybe vehető átmeneti támogatás(ok) összege nem haladhatja meg a 100.000 eurónak megfelelő forintösszeget. Az ezen értékhatárt meghaladó igényt a Kincstár elutasítja.
Amennyiben az adott támogatási évben, az összes kérelmező részére megállapított jogosult támogatási összeg meghaladja a rendelkezésre álló támogatási keretösszeget, a kérelmezők részére megállapítható jogos támogatás összege a kerettúllépés mértékével arányosan csökken (visszaosztás).
Az egységnyi támogatás mértékének meghatározását követően a Kincstár a támogatási kérelemről 2021. május 15-éig döntést hoz és intézkedik a támogatás összegének a kérelmező ügyfél-nyilvántartási rendszerbe bejelentett fizetési számlájára történő átutalásáról.
A támogatási rendelet alapján az intézkedés igénybevételére az a – támogatási kérelem benyújtásakor a Kincstár ügyfél-nyilvántartásában „kérelemre nyilvántartásba vett” ügyfélként szereplő – méhészeti tevékenységet végző természetes vagy jogi személy (kérelmező) jogosult, aki vagy amely:
- 2020. november 15. napján a TIR-ben nyilvántartott méhállománnyal rendelkezik;
- nyilatkozik arról, hogy a:
- a támogatási időszakban a 119/2007. (X. 18.) FVM rendeletben foglaltaknak megfelelően bejelentette a támogatási időszakban elvégzett, a 70/2003. (VI. 27.) FVM rendelet 7. §-a szerinti monitoring vizsgálat során az adataiban megállapított változásokat az illetékes megyei kormányhivatalhoz;
- a támogatási kérelem benyújtásának időpontjában nem áll felszámolási, végelszámolási eljárás vagy csődeljárás alatt;
- a támogatási kérelem benyújtásának időpontjában megfelel az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 50. § (1) bekezdés a) pontjában meghatározott rendezett munkaügyi kapcsolatok követelményeinek és ugyanezen törvény 50. § (1) bekezdés c) pontja alapján átlátható szervezetnek minősül;
- középvállalkozóként 2019. december 31-én nem minősült a 37/2011. (III. 22.) Korm. rendelet 6. § (4a) bekezdése szerinti nehéz helyzetben lévő vállalkozásnak;
- mennyi a koronavírus járvány miatt nehéz gazdasági helyzetbe került agrárvállalkozások és élelmiszer-feldolgozást végző vállalkozások részére nyújtandó átmeneti támogatás igénybevételének általános feltételeiről szóló 20/2020. (VI. 19.) AM rendelet (a továbbiakban: 20/2020. (VI. 19.) AM rendelet) hatálya alá nem tartozó támogatási program vagy egyedi támogatás alapján általa, és a vele kapcsolt vállalkozásnak minősülő vállalkozások által korábban (jelen kérelem benyújtását megelőzően) már igénybe vett egyéb átmeneti támogatás összegéről euróban kifejezve;
- a vállalkozása kapcsolt vállalkozásnak minősül-e, illetve ezen kapcsolt vállalkozások adatairól (név, adószám vagy adóazonosító jel, ügyfél-azonosító).
Technikai információk a kérelem elektronikus úton történő benyújtásához
A támogatási kérelem kizárólag elektronikusan, a https://e-kerelem.mvh.allamkincstar.gov.hu/enter/ elektronikus kérelemkitöltő felületen keresztül, ügyfélkapus bejelentkezést követően nyújtható be! A kérelmet a természetes személy ügyfél saját ügyfélkapus hozzáféréssel, ill. meghatalmazott útján is benyújthatja. Nem természetes személy ügyfél (pl: gazdálkodó szervezet) kizárólag elsődleges képviselő vagy meghatalmazott útján nyújthat be kérelmet.
Amennyiben a kérelem benyújtása meghatalmazotton keresztül történik:
- a támogatást igénylőnek rendelkeznie kell az elektronikus úton történő intézéséhez szükséges jelszóval, melyet a lakóhely/székhely szerint illetékes megyei Kormányhivatal Agrár- és Vidékfejlesztést Támogató Főosztályán lehet igényelni, személyesen vagy postai úton a G1040-02 Kérelem/adatszolgáltatás elektronikus úton történő intézéséhez szükséges jelszó iránti kérelem nyomtatvány kitöltésével (a gyorsabb ügyintézés érdekében javasoljuk személyesen benyújtani);
- a jelszó birtokában a https://e-kerelem.mvh.allamkincstar.gov.hu/enter/ elektronikus kérelemkitöltő felületen rögzíthető a meghatalmazás, melyet az ügyfélkapus benyújtás után ki kell nyomtatni, a meghatalmazó és a meghatalmazott, valamint két tanú által alá kell írni, és ezt követően jóváhagyás céljából személyesen vagy postai úton a lakóhely/székhely szerint illetékes megyei Kormányhivatal Agrár- és Vidékfejlesztést Támogató Főosztályához kell eljuttatni (a gyorsabb ügyintézés érdekében javasoljuk személyesen benyújtani);
- a meghatalmazás jóváhagyását követően érhető el és tölthető ki a meghatalmazott által az elektronikus felületen a támogatási kérelem.
Amennyiben a kérelem benyújtása saját ügyfélkapuval történik:
- aki még nem rendelkezik saját ügyfélkapuval, első lépésben létre kell hozni a személyes ügyfélkapus azonosítót. Ezt bármely természetes személy megteheti. A személyes ügyfélkapus azonosító létrehozása egy regisztrációs eljárás, amelyet az ügyfél kezdeményezhet személyesen bármelyik regisztrációs szervnél (okmányirodában, kormányablakban, a NAV központi ügyfélszolgálatain, külképviseleteken) vagy elektronikusan, 2016. január 1-jét követően kiállított érvényes személyazonosító igazolvány birtokában az ugyfelkapu.gov.hu/regisztracio/regEszemelyi felületen;
- ügyfélkapu birtokában a https://e-kerelem.mvh.allamkincstar.gov.hu/enter/ elektronikus kérelemkitöltő felületre történő első bejelentkezés alkalmával a rendszer kérni fogja az ún. “MVH regisztrációs számot”;
- sikeres bejelentkezést követően tölthető ki és nyújtható be a támogatási kérelem.
Fontos tudni, hogy az intézkedés keretében a jogszabály kötelező elektronikus kapcsolattartást ír elő, melynek értelmében a támogatási kérelemmel kapcsolatos iratok (hiánypótlás, határozat) nem postai úton, hanem ügyfélkapun keresztül kerülnek kiküldésre! Az iratokat a Magyar Államkincstár az utolsó iratot benyújtó személynek kézbesíti (saját ügyfélkapus benyújtás esetén az ügyfél részére, meghatalmazott útján történő benyújtás esetén a meghatalmazottnak). Az ügyfélkapun kiküldött iratok a https://tarhely.gov.hu értesítési tárhelyen érhetők el; új irat érkezéséről a rendszer e-mailben küld értesítést.
A támogatási kérelmek 2021. február 1. 00:00 óra és 2021. március 1. 23:59 óra között nyújthatók be. A benyújtásra vonatkozó határidő jogvesztő, továbbá egy kérelmező csak egy támogatási kérelmet nyújthat be.
Kapcsolódó: Kitöltési útmutató a támogatási kérelem elektronikus felületen történő benyújtásához